vanHaren Schoenen behoort al sinds 2008 tot één van de Beste Werkgevers en is al meerdere keren benoemd tot de Beste Werkgever in de Retail. Daarbij is vanHaren dé winkel waar iedereen kan shoppen voor trendy schoenen tegen betaalbare prijzen. Met 145 winkels en een online shop is er altijd een vanHaren in de buurt. Bij vanHaren hebben de ca. 1.400 medewerkers hart voor de zaak. Het is een echt familiebedrijf met een internationaal tintje. Sinds 1985 maakt vanHaren deel uit van de Duitse Deichmann Groep, deze is met ruim 3500 winkels in 23 landen de grootste aanbieder van schoenen ter wereld!

vanHaren dient de mens

Blijvend succesvolle bedrijven hebben een sterke identiteit. Het is de unieke optelsom van eigenschappen die het DNA van een organisatie vormen. De identiteit van vanHaren is onder meer vertaald in de missie waarin het bestaansrecht en het doel van de organisatie samenkomen. Hun missie luidt ‘vanHaren dient de mens’ en deze sturende gedachte biedt onderscheid, richting en houvast. Zij willen bijdragen aan een beter bestaan voor zoveel mogelijk mensen. Oprichter Dr. Deichmann vond het belangrijk dat iedereen op goede schoenen kan lopen. Tegelijkertijd wilde hij ook een bijdrage leveren aan het welzijn van medewerkers, leveranciers en mensen in nood. Deze gedachte vormt nog altijd het bestaansrecht. Het bieden van mogelijkheden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt past uitstekend bij hun missie en daar maken zij zich dan ook sterk voor. Het benutten van talenten draagt bij aan een positieve groepsdynamiek.

Samenwerking met Locus Netwerk

Samen met Locus Netwerk gaat vanHaren de ‘best practices’ in hun filialen en Logistiek Centrum letterlijk in beeld brengen om zo van elkaar te leren en te laten zien dat het werken met de doelgroep op vele fronten een verrijking kan zijn.