Elke dag bereiken maar liefst 3,3 miljoen pakketten via DPD hun eindbestemming, zowel bij consumenten als bij bedrijven. Om dit te kunnen realiseren beschikken zij over het meest sterke internationale netwerk over de weg. Dit brengt hen tot in de verste uithoeken van de wereld. Bij DPD zien zij niet Nederland, maar Europa als hun thuishaven.
DPD bedient jaarlijks zo’n 300.000 klanten met 18.000 voertuigen vanuit ongeveer 800 depots. In Nederland kunnen hun klanten rekenen op 1.000 medewerkers die vanuit negen depots in Amsterdam, Best, Etten-Leur, Joure, Meppel, Rijssen, Rotterdam, Tynaarlo en Veenendaal de beste service nastreven.

Lokaal en internationaal

Alle landen in het DPD-netwerk ondernemen op hun eigen manier: de manier die het beste past bij die lokale markt. Al deze lokale spelers zijn verbonden in een organisatie die zich kenmerkt door een hecht internationaal netwerk. Dit maakt hen sterk en geeft ons de mogelijkheid wereldwijd de beste service en kwaliteit te bieden.

DrivingChange™

DPD gelooft dat ze een positieve impact kunnen maken door zich te richten op gebieden die nauw verbonden zijn met hun kernactiviteiten. Ze willen een verantwoordelijke partner zijn voor de mensen, organisaties en gemeenschappen waar ze nauw mee samenwerken. DrivingChange™ is hun initiatief voor Corporate Social Responsibility. Het is hun ambitie om zowel hun ecologische voetafdruk te verminderen, als sociale en economische verbeteringen te stimuleren in de gemeenschappen die ze bedienen. Ze geloven dat ze dit kunnen bereiken met DrivingChange™.

Hun insteek is pragmatisch. Ze willen dat hun initiatieven zo efficiënt mogelijk zijn. Daarom richten ze zich op gebieden waarin ze het grootste verschil binnen pakketbezorging kunnen maken. Vier gebieden die verbonden zijn met hun kernactiviteiten en waarin ze een directe, positieve invloed kunnen uitoefenen: Carbon neutral commitment, Smart urban delivery, Closer communities en Innovative entrepreneurship.

Closer communities

Als pakketvervoerder heeft DPD veel kansen om contacten op te doen en lange termijn relaties op te bouwen. Het is hun ambitie om een positieve bijdrage te leveren aan de gemeenschappen waar ze het dichtste bij staan.

Als onderdeel van de bouwsteen Closer communities geven zij in hun werving & selectie speciale aandacht aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Door intensieve samenwerking met gemeenten en UWV ’s proberen zij mensen uit de WW of de bijstand te werven op reguliere functies in ons operationele proces. Denk hierbij aan werkzaamheden als laden, lossen, scannen en sorteren. Daarnaast kijken zij samen met onder andere Locus naar mogelijke oplossingen binnen DPD voor mensen met een medische beperking. Ook voor deze groep willen zij graag van betekenis zijn.

Meer informatie over DPD vind je op www.dpd.nl